zolo

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Caroline x - 25 februari 2011 13:01

Vad jag verkligen önskar att någon kunde sjung den texten för mig, Illusion utav VNV Nation, och verkligen mena det med själ och hjärta. Men nej, vem skulle? Men aja, jag är den jag är och ändå finns det väll någon där ute? :'> I still believe and I'll always do.

Senaste tiden har jag haft en massa funderingar om just, meningen med livet.

Jag tror faktiskt att det inte finns någon mening med det, men läs vidare, jag är faktiskt inte pessimistisk mot livet längre. Faktiskt. men jag tror  att det inte finns någon mening med livet, och just därför finns det ju inget du kan göra fel med det, eller hur? Och om du inte kan göra fel, kan du heller inte göra om det. Eller hur?

Däremot kom min psykolog med bra invändningar, "jaha, men om man inte kan göra fel, då kan man väll mörda nån utan att det är fel?". Nja, sånna fel sitter i psyket. Inte i meningen med livet.

"Men om det inte finns någon mening med livet, vad ska vi då sträva mot?". Sträva mot mål ska vi göra. För varje människa har mål. Men skillnaden är, ett mål kan inte gå fel. Det är bara ett mål, ingen mening med hela ditt liv. Visst är det ganska skönt ändå? Att känna att man inte har någon press på sig på det viset, för det finns ingen mening. Bara mål.

Men varför ska jag leva då?!

Bra fråga är det, men varför INTE leva?

Jo, allt är pissigt m.m

Nja, ljug inte för dig själv nu. Du har ett mål, eller hur?

Lev efter det.

Och världen är nog bara en illusion, ett test. Hårt test, men det kan inte vara slutet. Klara bara av det.


Jag har oxå en teori om att Livet Är Döden.

Sjukt va? Men att vi dör om och om igen, hamnar bara någon annanstans.


Istället för låt har jag en skithäftig cideo att visa upp :'>


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Foto & Musik Blogg ^^

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards